Uniwersalizm przyczep towarowych

Posiadanie przyczepy samochodowej to niewątpliwie duże udogodnienie dla osób, które potrzebują coś szybko przewieźć, a co jest niemożliwe to załadowania we wnętrze samochodu. Kierowanie pojazdem, który wyposażony jest w taką przyczepę, wymaga co prawda nieco większej uwagi i sprawności, ale raczej nikomu nie powinno sprawić dużych problemów.
Uniwersalizm przyczep tego typu to głównie ich ogromne różnicowane techniczne: przyczepy występują w różnych modelach i konfiguracjach. Są jedno lub dwuosiowe, z burtami i plandeką lub bez, z tylną burtą do demontażu lub zainstalowaną na stałe, o różnej długości, szerokości, masie własnej i co najważniejsze – różnej masie załadunku. Zazwyczaj przyczepy towarowe dzielimy na lekkie i ciężarowe, trzecią, dodatkową grupę mogą z kolei stanowić specjalne towarowe przyczepy izotermiczne. Te ostatnie są przeznaczone pod specjalny użytek do przewozu towarów i produktów, które wymagają indywidualnych warunków transportu np. wyższej lub niższej temperatury, amortyzowania wstrząsów itp.